Toimintakertomus vuodelta 2010

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Sisällysluettelo

Toiminnan tavoite

Suomi-Tšekki seura on jatkanut toimintaansa edistämällä Suomen ja Tšekin kansojen ystävyyttä ja kulttuurivaihtoa sekä tarjoamalla suomalaisille monipuolista tietoa Tšekistä. Yhteistyö Tšekin suurlähetystön kanssa on ollut aktiivista ja hedelmällistä.

Tiedotustoiminta

Seura on julkaissut Näköala Tšekkiin -lehdestä kaksi numeroa. Seuran lehtiä sekä muita Tšekistä kertovia esitteitä on jaettu mm. Helsingin matkamessuilla ja Turun kirjamessuilla. Ajankohtaisista asioista on tiedotettu sähköpostitse osoitteensa ilmoittaneille jäsenille. Lisäksi seura on tiedottanut asioistaan kotisivujen välityksellä. Kotisivut on uudistettu ja hallituksen jäsenet koulutettu käyttämään sivuja. Kotisivumme osoite on http://www.suomi-tsekki-seura.fi. Seuralle on myös luotu profiili yhteisöpalvelu Facebookiin.

Jäsenistö

Seuralla on tällä hetkellä noin 150 jäsentä. Jäsenistö koostuu suomalaisista Tšekin ystävistä ja Tšekistä Suomeen muuttaneista henkilöistä. Jäseniä on kaikkialta Suomesta.

Kokoukset

Seuran vuosikokous pidettiin 10.2. ja siihen osallistui 15 jäsentä. Seuran toiminnasta on vastannut hallitus. Hallituksen puheenjohtajana on toiminut Blanka Lemmetyinen ja varapuheenjohtajina Sirpa Seppälä ja Jari Aula. Muut hallituksen jäsenet olivat Kalervo Kattelus (taloudenhoitaja), Annele Kiiski, Markéta Pedronová, Nina Faconová ja Vilma Sippola. Seuran hallitus on kokoontunut 10 kertaa toimintakauden aikana.

Kielikurssit

Seura on järjestänyt kaksi tšekin kielen kurssia. Kursseille on osallistunut yhteensä 16 henkilöä.

Matkat

Seura järjesti jäsenilleen laivaristeilyn Porvooseen 28. elokuuta. Matkalle osallistui yhteensä 8 henkilöä, joista kaksi vierasta Tšekin suurlähetystöstä.

Muu toiminta

Tammikuussa osallistuttiin Helsingin kansainvälisille matkamessuille, jossa Suomi-Tšekki seuralla oli oma esittelypisteensä ystävyysseurojen osastolla. Seura tiedotti erilaisista Suomessa järjestetyistä Tšekkiin liittyvistä kulttuuritilaisuuksista ja sen yhteydessä jaettiin seuran lehtiä.

Talous

Seuran taloudellinen tilanne on tyydyttävä. Tulot koostuivat saaduista avustuksista sekä jäsenmaksu- ja mainostuloista. Menot koostuivat julkaisutoiminnan, kurssitoiminnan sekä normaalin järjestötoiminnan menoista. Vuonna 2010 jäsenmaksun suuruus oli 20,- €.

Henkilökohtaiset työkalut
Lämpötila Prahassa
Klikkaa tästä ja lue sääennuste