Toimintakertomus vuodelta 2011

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Sisällysluettelo

Toiminnan tavoite

Suomi-Tšekki seura on jatkanut toimintaansa edistämällä Suomen ja Tšekin kansojen ystävyyttä ja kulttuurivaihtoa sekä tarjoamalla suomalaisille monipuolista tietoa Tšekistä. Yhteistyö Tšekin suurlähetystön kanssa on ollut aktiivista ja hedelmällistä.

Tiedotustoiminta

Seura on julkaissut Näköala Tšekkiin -lehden 50-vuotisjuhlanumeron 1-2/2011. Seuran lehtiä sekä muita Tšekistä kertovia esitteitä on jaettu mm. Helsingin matkamessuilla ja Eurooppa-päivänä. Ajankohtaisista asioista on tiedotettu sähköpostitse osoitteensa ilmoittaneille jäsenille. Lisäksi seura on tiedottanut asioistaan kotisivujen välityksellä. Kotisivumme osoite on http://www.suomi-tsekki-seura.fi. Seuralle on myös luotu profiili yhteisöpalvelu Facebookiin.

Jäsenistö

Seuralla on tällä hetkellä noin 150 jäsentä. Jäsenistö koostuu suomalaisista Tšekin ystävistä ja Tšekistä Suomeen muuttaneista henkilöistä. Jäseniä on kaikkialta Suomesta.

Kokoukset

Seuran vuosikokous pidettiin 16.2. ja siihen osallistui 9 jäsentä. Tšekin uusi suurlähettiläs Martin Tomčo kävi tervehtimässä kokoukseen osallistuneita seuran jäseniä. Seuran toiminnasta on vastannut hallitus. Hallituksen puheenjohtajana on toiminut Blanka Lemmetyinen ja varapuheenjohtajina Sirpa Seppälä ja Jari Aula (lehden päätoimittaja). Muut hallituksen jäsenet olivat Kalervo Kattelus (taloudenhoitaja), Annele Kiiski, Nina Faconová, Vilma Sippola ja Pentti Hannikainen. Seuran hallitus on kokoontunut 11 kertaa toimintakauden aikana.

Kielikurssit

Seura on järjestänyt yhden tšekin kielen jatkokurssin. Kurssille osallistui 9 henkilöä.

Toimisto

Suomi-Tšekki-seuran toimisto muutti Pihlajamäestä Sörnäisiin 1.5.2011 ja uusi osoite on: Työpajankatu 2 rak. 1 g, 00580 Helsinki

Muu toiminta

Tammikuussa osallistuttiin Helsingin kansainvälisille matkamessuille, jossa Suomi-Tšekki seuralla oli oma esittelypisteensä ystävyysseurojen osastolla. Toukokuussa seura osallistui yhteystyössä Tšekin suurlähetystön kanssa Eurooppa-päivän tapahtumaan. Seura tiedotti erilaisista Suomessa järjestetyistä Tšekkiin liittyvistä kulttuuritilaisuuksista ja sen yhteydessä jaettiin seuran lehtiä.

Talous

Seuran taloudellinen tilanne on tyydyttävä. Tulot koostuivat saaduista avustuksista sekä jäsenmaksu- ja mainostuloista. Menot koostuivat julkaisutoiminnan, kurssitoiminnan sekä normaalin järjestötoiminnan menoista. Vuonna 2011 jäsenmaksun suuruus oli 20,- €.

Henkilökohtaiset työkalut
Lämpötila Prahassa
Klikkaa tästä ja lue sääennuste